Summa sidvisningar

fredag 19 september 2008

Min kräftdag...

Blev stop i 3G kontakten igen så kom inte in här förrän ikväll.
:o/
Iallafall så blev det en helt underbar dag i Torsjö.Vi var 23 barn som drog upp fällor ur sjön som min kollegas föräldrar lagt ut på natten så vi kunde få fånga dem.
Det krullade av brunsvarta kräftor och vi fick prova att håll dem (jag med!) medan de slog vilt med både klor och stjärt för att komma loss.
Sen kokade vi dem 2 minuter på stormkök och så blev de vackert röda.
De hade en helt underbar trädgård med damm och springvatten, där barnen plockade äpplen och plommon och jag klippte ner rönnbär från alle´n som vi ska göra halsband av.
Vi grillade korv och fick kaffe och äppelkaka!
Ett oförglömligt minne för både vuxna och barn!

Skriver mer i morgon.
Ögonen går i kors.
Gonatt.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!