Summa sidvisningar

lördag 4 oktober 2008

Kanelbullens dag!


Känns bra att jag orkat med den vecka som varit och nu har en skön helg.
Idag var jag på träningen på Yes, vi var fyra stycken från jobb där! Najs!
Efter passet bjöd de på kanelbulle och kaffe ute i entren, oxå najs!
Det är ju Kanelbullens dag idag och det känns inte riktigt kul att baka en sats bullar till bara mig när jag dessutom försöker undvika socker och vitt mjöl...
Men den på Yes satt fint!

Igårkväll hade jag en liten gullig familj på besök. De är så goa ,både föräldrarna och deras små döttrar. Jag bjöd "kassler med sallad och quinoa" och sen "äppelkaka i glas" precis som förra fredagen då jag hade andra gäster.
Sen godis inne vid tvn och Idol!

Äppelkaka i glas gör man så här:

Krossa skorpor och lägg 2 msk i ett glas
koka äpplen med brunsocker och kanel och lägg ett par msk ovanpå skorpkrosset.
Häll över kall vaniljsås.
Spruta på sprutgrädde snyggt ringlat
och sist lite brunt socker överst.

Så enkelt och uppskattat!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!