Summa sidvisningar

tisdag 30 december 2008

Mörkt,så mörkt

Vaknade tidigt,,, nåja, allt är relativt, men för mig är 06.40 tidigt när jag inte börjar jobba förrän kl 13 och får sova så länge jag vill.
Alldeles kolmörkt ute och inne fortfarande så det kändes väldigt tidigt.
Men magen är genast med på att gå upp och fixa frukost, Ceasars mage också.
Och den förkylda näsan tyckte också om att komma upp.
Olika kroppsdelar har olika behov.
Huvudet i övrigt hade gärna legat hela dan och benen med.

Idag ska jag stänga på min förskola, hoppas inte larmet går som sist...
Hade glömt stänga dörren i målarrummet då, men det var sommar då, ingen risk det står öppet någon dörr nu i denna kylan.

Imorgon har jag tänkt mig en tur 34 mil norrut men vet inte om min förkylning sänker mig.
Hostan är jobbig.
Men tanken att ligga här i lägenheten med alla smällare som ekar utanför på nyårsafton är inte lockande. Vill helst vara i en stuga långt ute i ödemarken, men har inte hittat någon...
Davids lägenhet med hög musik tror jag blir bra, även om han kanske går på roligare nöje med sin bror.
Det får de gärna.
Ensamheten stör mig inte. Skulle kanske prova på att sova bort nyårsfirandet och vakna 1 januari när allt är över. Skulle inte vara helt fel...

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!