Summa sidvisningar

söndag 22 april 2012

Försöker återvända

Har alltid läst mycket och även lyssnat på ljudböcker.
Löst korsord och soduko.
Men med allt skoj som finns i min Iphone försvinner tiden till det istället.
Där finns ju facebook med alla nyheter som händer mina vänner där.
Det finns twitter med korta tankar hos dessa vänner.
Det finns wordfeud där man spelar alfapet på nätet och där har jag kontakt med släkt och vänner som jag spelar och chattar lite med.
Det finns fotoappar där jag kan redigera mina foto så de blir extra fina och inramade.

Men nu har jag tvingat mig att börja läsa igen för jag vill ju det!
Blev först Björn Ranelid eftersom han varit lite extra aktuell med sina mirakel (min mamma har lånat den nu) och nu läser jag den senaste boken av Majgull Axelsson. Den heter "Moderspassion"och jag är halvvägs genom och har fastnat i den och det är så skönt att vara inne i en boks värld och bara vilja veta mer och läsa mer....

Ute i köket har jag en cdbok i cd spelaren som jag sätter igång varje gång jag är där ute. Diskar, fixar mat, städar lite...
och just nu har jag min dator här och skriver lite, räknar pengarna för att pyssla ihop ekonomin.
Varje månad lika dant medan jag gillar det, att få ihop ekvationen och se framåt att en dag ska det nog bli pengar över till.... vadå?
Vet jag inte. Vill inte resa när jag har Ceasar här hemma.
Köpa en platt tv och en Ipod...? Inte nödvändigt, det jag har fungerar så bra som det är ju!

Jag lyssnar nu på "Felicia försvann" av Felicia Feldt dotter till den kända barnuppfostrarförfattaren men i denna bok är hon inte alls så som man tänkt...

Nu ska jag diska lite =)

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!