Summa sidvisningar

fredag 13 april 2012

Mycket på jobb just nu

Det händer mycket i mitt jobbliv nu.
Möte med resursenhet och rektorer i veckan som gått. Filmning av BUP och visning av föregående filmning. Besök i förskoleklass. Kul men för mycket egentligen för lilla mig då vissa av dessa möten ligger efter min ordinarie arbetstid.
En av mina kolleger påpekade att jag såg trött ut igårkväll och ja det var jag verkligen.



Annika har konstaterat att min värk i ländrygg och höfter "bara" är ett skov av fibromyalgi på ett nytt ställe. Skitkul ju... Inte!
Men tröttheten kommer verkligen av all denna knäppvärk.



Efter mötet igår kväll hämta jag upp David och Ceasar och vi körde bort till Donna Gina och hämtade pizza. Är ju 9 år sen som vi bodde i det huset.
Nya ägare, nyrenoverat och trevlig personal.
Pizzan var helt ok med. Köpte en kebabpizza och en calzone och delade i bitar och åt hälften igår och hälften nu idag till lunch.
Blev ett trevligt avslut på Davids vecka. Film till pizzan blev nyinköpt animerad Tintin! Jättebra gjord! Speciellt lille Milou eller Snowie som han heter på engelska.
Är en vit foxterrier så lite lik Ceasar.

Efter jobbet idag sov jag middag och sen körde vi på utflykt till Malmö och Davids Bus4You.
Promenerade lite med Ceasar vid västra hamnen och besökte stora Ica Maxi som ligger där.
Missade tyvärr att man skulle ha p bricka så fick böter på 400 kr!!!
Ringde p bolaget men de ville inte återkalla den och en kille på Ica maxi sa att jag skulle ringa chefen på måndag.
P brickor fanns tydligen i förbutiken hos dem.
Men varför!!??
Kollade inte ens... Har aldrig betalat parkering utanför en Ica. Inte ens i Ystad där vi har så gott om p vakter.
Hoppas chefen hjälper mig... Vill inte betala!

Nu är det tyst i min lägenhet igen.
Trist. Men det ät ju så livet ska va. Allting flyter på. Och jag har ju min underbare Cesse.
Är ju aldrig ensam.


 

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!