Summa sidvisningar

torsdag 14 maj 2009

Jag rensar mina tankar vid havet

Ibland när tunga tankar tar över
behövs en paus med jämna mellanrum.
Jag tar cykeln ner till havet
i cykelkorgen sitter min hund.

Där på stranden förändras tanken
från liten patetisk till ett större perspektiv.
Där finns lugn, ro och frihet
där kan jag andas och älskar mitt liv.

En fiskebåt syns en bit ut i havet
och en färja lite längre bort.
Jag kan höra fiskmåsarnas skri
och ögonblicket känns alldeles för kort.

Återvänder hem efter långsam promenad
pälsen fladdrar i vinden på min hund.
Han är också nöjd och tillfreds
när han fått vara på strandutflykt en stund.

Gunvor 090513

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!