Summa sidvisningar

söndag 12 juni 2011

Bilder från Dalarna 1-5 juni 2011

Huset i Nittsjö som Kurt äger tillsammans med sin bror. Dit vi anlände på em den 1 juni och bara en liten stund senare kom Maria med familj.Inne var vi några korta stunder när vi pysslade lite.
Här görs det lingonsylt och pannkakor.
Filippa lärde mig fingervirka oxå där i köket.
Utanför fanns får och lamm i massor.
Gick in till dem en gång och de var super nyfikna på Ceasar. Han gömde svansen mellan benen och lät dem lukta.










































Rättvik med stranden där barnen bada fötterna och
Långbryggan på 650 meter - en varm solig promenad som jag tog Ceasar med mig på. Längst ut fanns en härlig oas som han kunde kissa på :)





Torget i Rättvik me springvatten och supergod
Rättviksglass.

www.rättviksglass.se

Dalahästtillverkning och målning: Där jag varit som liten var ungefär likadant men större, fler affärer :)


3 juni var det Utflyktsdag till Mora
Fika på cafe i härlig sommarvärme.
Besök på Zorn museet och Zorn gården med guidad tur. Intressant =)



BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder,
tycker Solbritt.



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!