Summa sidvisningar

onsdag 29 juni 2011

Mycket har hänt-

~bild hämtad från internet~
-sedan allt snurrade....
Har fortfarande lock för vänster öra och hör dåligt p g a det.Jag får väl prata med en doktor igen men står ut ännu så länge...
Sista två dagarna innan semester var jag på uruselt humör. Både hemma och på jobb.
Hade möte angående hösten och det är nu bestämt att jag fortsätter som förut med att hjälpa lillkillen men med bättre schema.
Blir fm; må, ti och to och em; onsdag och fredag varannan fm/varannan em.
8.00-12.00 eller 12.00-16.00
Hämtade David i Malmö på torsdagkvällen och sen kändes allt genast mycket bättre =)
Vi åt macka på Subway innan vi körde hem.
På midsommarafton tittade vi på 4 filmer, åt jordgubbar och godis.
Ingen midsommarstång!
Ingen snaps!
Ingen ägg och sill!
Framåt kvällen kom Kristian och Loouise =)
Jag fixa kycklingfile/vegetariska köttbullar med pommes och sallad och de åt med oss innan de fortsatte sin Road Trip som var till Mormor Morfar i Simrishamn.

Lördag efter lunch slöt vi upp hos dem och jag hade fika med och vi hade en mysig em tillsammans alla 6+ Ceasar =)
Vi beställde Pizza dirrekt vi kom hem och Kristian och Louise checkae in på Hotellet nere vid Bryggeriet.
Sen gick vi en promenad med alla tillsammans ner till Marinan och sen vi hem och de vidare på pubrunda.

Söndag kom de in innan de skulle köra omvägar genom Skåne och Blekinge till Borås (Hade tyvärr haft inbrott i bilen....;(
Jag körde David till bussen med omvägen Entre' och gågatan i Malmö, och han shoppade för sin semesterersättning.
Jag drack bara kaffe på Barista och Espresso House. Lyx nog för en fattig tjej...

Söndagkväll var det tyst och ensamt men allting går...
Claes ringde och vi bestämde träffas på tisdag =)

Måndag morgon kändes det att NU börjar semester och jag tvättade bilen och dammsög den så den blänkte och sen körde jag den till Parkeringen.
Promenad till espresso House och en Vanilla Latte var ett bra sätt att fira.
Min syster Ingrid ringde så jag satt där och pratade med henne.

Tisdag var jag i Simrishamn kl 10.00 och lämnade ceasar hos mormor morfar och fortsatte till Claes. Vi satt på trappan och drack kaffe och pratade om allt som jag ville vi skulle reda ut.
Det är en tålmodig man som lyssnar och svarar så jag mår bättre.
Sen drog vi ner hans kajaker till havet och bar ner dem i havet.
Sen paddla jag!!
Ut i havet som mest kanske 200 meter ut och årorna skvätte ner mig men det gick framåt med mer och mer flyt så jag var inte helt värdelös på det iallafall och ramlade absolut inte i.
Kanske beroende på att havet låg blankt och inte blåste en enda vindpust.
Superskönt där ute... fridfullt....romantiskt....
Äventyret fortsatte på cykel till stan och Thai restaurang.
På vägen stannade vi och jag fick prova på Boule... enkelt ;) eller, gick bra en omgång iaf;)
efter vi ätit cykla vi till kolonin och till hamnen och hem igen.
Mmmmm ;))

Mamma och pappa behövde hjälp med att handla mat för pappa hade fått gikt igen i sin fot.
och mamma och jag gick en promenad med rullatorn och Ceasar runt kvarteret i den varma solen så när jag kom hem efter denna heldag blev det ligg-läge resten av kvällen.
Och idag vaknade jag av Mobilen spelade en av mina favorit sånger "Deuces" med Chris Brown och en underbar vän som fråga hur jag mådde dagen efter äventyret.
Lite lyckligt lottad just då.;)

Idag blev det parkeringspromenad igen och ville inte gå in igen så satt på torget med min mobil och kollade alla foto jag tagit längs promenaden nere vid järnvägen.
Har läst, suttit på balkongen, sorterat fram sommarkläder.
Behöver byta kläder några gånger per dag så jag hinner använda alla sommarkläder innan värmen försvinner:)

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!