Summa sidvisningar

fredag 3 juni 2011

Dalarna

Sedan i onsdagskväll är jag i Dalarna. Har varit i Borlänge som 10 åring så det är ganska längesedan sist.
Vi pausade på vägen hit och åt pyttipanna och salladsbuffé i Avesta. Där var en superstor Dalahäst på parkeringen som gjorde att det kändes att vi var i Dalarna.
Kurts föräldrahem är i Nittsjö. En liten by utanför Rättvik. Ett stort gult hus med två våningar. Hit kom även Maria (syrrans dotter) med sin man och två barn. De är de underbaraste ungar som finns. 6 och 3 år. Ceasar är jätteglad för lilla Miranda och viftar på svansen till henne.
Hos grannen bor det 2 stora laikahundar som fick hälsa på ceasar första kvällen
De har även får som vi var och hälsa på. Då gömde ceasar svansen, de var så stora och närgångna.
Torsdagen körde vi till Rättvik och åt först en kulglass med väödigt speciell ekologisk glass.
Sen till stranden av Siljan och en långpromenad på 1,3 km ut på Långbryggan. Där ute var en ö med träd och sightseeingbåt.
På kvällen grilla vi. Kurt och Lars fixa allt. Skön känsla att bli serverad mat av männen.
Drack vin och åt lite choklad. Så nu är veckans bonuspoäng utnyttjade ;0)
Lägger in bilder senare på detta fina landskap. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!