Summa sidvisningar

lördag 26 december 2009

Juldagsbio



Förr gick jag alltid på bio på juldagen.
Srenare har det blivit hyrfilm, och tv sänder många gulliga julfilmer om renar, riktiga tomten och små söta barn som tror.

Men igår gick David och jag på riktig bio och såg AVATAR.
En science fiktion som utspelar sig på en helt underbar planet med namnet Pandora.
Varade nästan 3 timmar och om man som jag gillar magiska filmer så sitter man i en annan värld hela tiden.
Precis i min smak!

Idag annandagen gick David morgonrundan med Ceasar. All snö har regnat bort,det är 4 plusgrader och blåser.
Tacksam för att jag fick ligga kvar.
Har ont i muskelfästet i ena skinkan och det värker ända ner i foten.
Vet inte vad jag gjort men har tyckt det varit jobbigt att plumsa i snödrivorna så antagligen har jag väl spänt mig och sträckt muskeln på något sätt.

Som tack bakade jag en sats med lussekatter på vitt mjöl, då blir han glad men min mage får låta bli...
Nu ska jag ta siesta. Orkar läsa lite innan ögonen stängs av sig själv.
Har börjat på tredje delen av Stieg Larssons Millennium trilogi. Är spännande direkt för den tar vid där tvåan slutade när Lisbet Salander klättrade upp ur jorden där hon blivit levande begravd...

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!