Summa sidvisningar

onsdag 23 december 2009

Lille Jul Afton


Igår morse var den bästa morgonen på mycket länge.
Vaknade av doften av nyrostat bröd, David var vaken, och spelade julmusik...
Helt otroligt mysigt.

Tre kvart innan jag skulle börja jobba gick jag till min bil på parkeringsplatsen och grävde fram den, jösses vad mycket snö där var...
Sen körde jag upp till statiol och bad dem mäta glykolhalten.Min fina bil klarar minus 30 grader så det är ingen större fara om det blir kallare...

På jobbet var vi i hopslagna. Inte många barn eller personal.
Fick julklappar av goa föräldrar/barn.Alltid gött att känna sig uppskattad.
Var ute i snön med dem efter lunch och plötsligt började det snöa och blåsa och det blev en riktig skånevinter. Men inga barn ville gå in!

När jag kommit hem, rastat Ceasar, flyttat bilen till rätt sida, handlat mat till kvällen och julen, stupade jag i min säng. Totalt färdig kunde jag inte ens hålla ögonen öppna kl 18.30.
Min underbare son tog ut Ceasar på kvällspromenaden....

Idag är det lille jul afton och vi ska till mormor morfar på lunch.
David är i duschen, Ceasar sover i min säng och jag funderar över min natts starka dröm.

Jag var i en kyrka så stor med min kör, vi hade platser att sitta på men kyrkan var så stor så jag hörde prästen men såg honom inte. Letade efter en toalett som jag skulle hinna gå på innan vi skulle sjunga.

I min drömbok står på kyrka, se även katedral och det var det ju verkligen...
"Tid för kontemplation" och på Wikipedia förklarars kontemplation som " inre utdragen ordlös bön, varvid man tömmer medvetandet för att stilla betrakta det gudomliga."

Och jag förstår precis

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!