Summa sidvisningar

torsdag 17 december 2009

VINTER


Igårkväll, onsdag, körde jag till Skårby själv. C så förkyld så hon kunde inte sjunga.
När jag kom dit var det vinter där, så fint med allting vitt.
Två timmar senare när vi tränat tillsammans med de andra två körerna "Resa mellan tvivel och tro" var det snöfall hela vägen hem och i Ystad också alldeles vitt!

I morse när jag var ute med Ceasar som skuttar i drivorna, hämta vi bilen och skulle köra till macken.
När jag stod och skrapade is från vindrutan kom en trevlig man förbi och berättade att det finns spray som man kan använda istället, som smälter isen...?!
Undrar om det är nytt eller bara gått mig spårlöst förbi??

Så nu har jag en sån, =), smälte loss vindrutetorkarna direkt!, köpte även spolar vätska som klara kylan och k-sprit till tanken. Sååå snäll till min bil!
Till mig själv köpte jag julfika =) Kaffe och stor kanelbulle för 10 kronor!

Har en konstig stress-känsla inuti.
Vet inte om jag har något, någon jag glömmer bort att fixa julklapp till eller annat som måste fixat innan jul. Vaknar flera gånger varje natt och får ingen riktig ro.
Pengarna är slut, också en oro på natten, men kommer ju snart nya...
Har gjort en paket att skicka till Kristian och en till tjejerna i Uppsala.
Alla vykort borde vara iväg om jag inte glömt ngn som sagt....

Min enda önskan till julafton är Julfrid.
Ska starta dagen i Bjäresjö som i fjol, sjunga julsångeroch titta på barnen när de sätter in alla figurerna i krubban.
Sen ska David och jag äta gott, titta på julfilmer och kanske byta ett och annat paket....

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!