Summa sidvisningar

fredag 20 november 2009

Hur mäter man tid??


Fredagkväll, ensam igen...
Fick sms i em om att handla mat till ikväll, för jag hade mer tid än honom (ni vet vem).
Hur mäter man vem som har mest tid, om man gått från jobbet efter 4 timmar för att man är sjukskriven resten av dagen, har man då mer tid...?

Jag hade varit på ica och handlat inför festen imorgon, innan sms'et kom.
(kycklingfile',bearnaisesås, potatisklyftor, sallad, fetaost, glögg, nötter)
Jag hade planerat in en skön promenad i Lilleskog för solen sken!
(längesen sist, såååå skönt vid havet!)
Sedan köpt jäst för att baka foccaciabröd!
(med dinkelmjöl och havssalt)
Dammsugit igår och skulle torka golven idag för imorgon kommer gästerna.
(Blev så rent och snyggt här!)
Duscha och tvätta håret för kl 16 skulle jag till frisören och bli klippt!
(Är så korthårig nu!)
Vila... hann inte...
Så jag skrev sms tillbaka att jag inte ville stressa iväg till en affär igen.

När klockan närmade sig 18 skrev jag och frågade om han arbetat klart så jag kunde komma, om jag skulle ta nybakat bröd med?
Svaret löd ordagrant;
Du behöver inte komma vi klarar oss bra själv!

Så om någon undra...
Festen imorgon är inställd,
för mindre än en vecka sen var jag älskad, efterlängtad hem,
ikväll vill han inte ens se mig?
Jag önskar förståelse, är det för mycket begärt,
nej nu får du ge upp Gunvor!!!

1 kommentar:

Jane sa...

Nej Gunsan, du får INTE ge upp! Du är värd så mycket mer. Någon som förstår dig och kan behandla dig med respekt, ömhet och kärlek! Du är sjukskriven av en anledning och många förstår säkert inte det för att du är go, glad och underbar. Låt han krypa tillbaka och be om ursäkt...annars är han inte värd dig! Vår tid på jorden är för kort för att bli behandlad som skit...Du är värd det bästa<3



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!