Summa sidvisningar

måndag 2 november 2009

Regnig måndag


Efter mina tidiga timmar på dagis och en regnig runda med Ceasar somnade jag som ett slocknat ljus i min säng.
Mår inte så bra, magen krånglar, är stressade tarmar som inte riktigt vill fungera.
Huvudet värker, för lite kaffe igår eller lågtryck som spökar.
Tradigt vilket som.
Gick till bilen 15,30 Ceasar med och körde till mitt halvårsbesök på Ysta kliniken.
Min doktor är som en kär vän. Kan prata ommallt. Blodtrycket 140/80 godkänt, fortsatt medicinera.
Stressad mage och ögonmigrän kan bero på att jag lagt på mer på jobb utan att ta bort något. Mängden har betydelse säger han. Jag berättar om mina 5 avdelningar ,en varje dag och t o m 2 avdelnigar 2 dagar i veckan. Inte konstigt helt förståligt... och vädret därtill... alltid sämre förutsättningar på hösten säger han.
Känns så skönt med en läkare som förstår, t o m mer än vad jag förstår.
Så hem och gjorde mig en äggoch sill macka.
Ner i varmt bad.
Extra sångträning kl halv 7... Inte en chans.

Igår var N H och jag med våra hundar i Lilleskog.
På kvällen var jag en stund hos honom och vi pratade.
Om vad som varit fel, om varför vi strular,
om våra tre veckor utan varandra- vi trivs ju tillsammans,
om att ta en dag i taget.
Lyssna på ditt hjärta sa min syster... Känns skönt i hjärtat att få ha honom i mina tankar igen.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!