Summa sidvisningar

fredag 27 november 2009

Singel igen!

Med alla tankar och funderingar för mig själv.
Både sorgligt och skönt.
Känner i alla fall för att vara ensam igen ett tag.
Aldrig kul när något tar slut speciellt inte på detta snopna vis.
Har fått ny insikt.
Vet vad jag letar efter. Någon som tycker så mycket om mig att han vill hjälpa mig att må så bra som möjligt. Frågade min son om jag fostrat honom till att tänka så och han sa att det har inte med fostran att göra. Det är kärlek!

Har varit på redaktör-kurs i veckan, senare samma dag på Öl, snaps och glögg provning. Vilken kväll. Startade hos en kollega med ett glas vin och lite tacochips. Sen gick vi ner till Sixons.
Där serverades 5 nya julöl , 4 snapsar och 4 glögg. Supergott det sista, resten var jag måttligt förtjust i.
Men yr blev jag och fnittrig!


Morgonen efter köade jag på Hälsobacken och fick kölapp nummer 99. inkallade blev 44, 45 och 46 så jag väntade drygt en timme innan det blev min tur och jag äntligen fick mitt svin-influensa vaccin! Körde vidare till jobb trots huvudvärk, visste inte om den var av brist på kaffe eller för mycket alkohol.
Inte likt mig alls....
på em var jag inbokad för operation av min knuta på knät.
Under en timmes tid fick jag 3 bedövningssprutor, fett och annat grejs rensades ut och sen blev jag sydd. Var ett ganglion.

Ganglion

Vad är ett ganglion?

Ett ganglion är en rundad utbuktning i anslutning till en led eller en sena. Gangliet är som en liten ballong fylld med ledvätska.Utbuktningen utgörs av en bråckbildning på ledkapseln eller glidytehinnan runt en sena. Gangliet kan vara mjukt eller hårt beroende på hur fyllt det är med ledvätska. Ibland kan ett ganglion förorsaka lokal ömhet.

Så har vi lärt oss något nytt =)

Fick Citodon med hem som jag åt igårkväll och inatt. Nu har jag ont men försöker ta det lugnt så känns det naturlligtvis mindre.
Ska bara läka 12 dagar sen ska stygnen bort.

Kl 16 idag kom min David hem och pysslar om mig,,, eller inte :P men han tar hand on Cesse iaf och det underlättar ju för mig.

Har fått upp Adventsstjärnor och gardiner i några fönster, inte riktigt klar. Hoppas orka mer imorgon. Ska ha dam-middag så det får gärna va lite fint då ju.

En trevlig advent till er alla!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!