Summa sidvisningar

onsdag 11 november 2009

Mellösa och Uppsala

Bilder från
Uppsala domkyrka



Måndag var en härlig göra-ingenting-dag.
Satt vid datorn och beställde pärlor, vandrade rundor i kvarteren och skogen här omkring.
Virkade små rosor och prydde en gammal mössa, den blev relativt fin men jag är inte riktigt nöjd.
Syrran sydde på en åkpåse till barnbarnet.

Tisdag morgon gick vi upp och körde till Uppsala ca 2 timmars färd härifrån.
Där var vi hos L på lunch och sen vidare till dagis och hämtade tjejerna. Världens goaste tjejer.
F ville bli hämtad av mig och vi hittade henne ute på lekgården. M låg i sin vagn och skulle sova.
Efter promenaden hem då Ceasar luktade på allt lekte vi med F i hennes rum medan Mi sov.
Sen blev det dans till cd med barnsånger som jag hade med mig. Den uppskattades!

Blev bjudna på broccolipaj och nybakade wienerbröd. Vilken god dag!

Sov över och följde flickorna till dagis onsdagsmorgon. Lite ledsamt att säga hejdå till dem men
sen hade vi fullt upp syrran och jag. Gick i Domkyrkan en lång stund, på stan och köpte ny mössa, åt på Saluhallen, Moussaka =) och hälsade på Bror Hjorts hus där M jobbar.
Ett hus där denne man bott och haft sin atelje och överallt fanns skulpturer och tavlor.

Hemåt till Mellösa efter vi hämat Ceasar som varit hos L dessa timmar.

Nu ska jag sticka på min kjol som legat i ide alldeles för länge.
Tack och hej leverpastej!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!