Summa sidvisningar

söndag 29 november 2009

svin influensa

Jag har en egen teori om hur dålig man blir av vaccinet är beroende på hur dålig man skulle blivit om man inte vaccinerade sig.
Jag tyckte jag kom bra undan, lite öm i armen men inget annat.
Men i går lördag kl 14 börja jag känna mig olustig. Skulle ha dam-middag så hade gjort egen glass med polkagrisar i och dukat och tog en dusch.

Men gick och la mig och slumrade en stund. Sen började magen krångla och från kl 16-20 var jag på toa var tionde minut vilket blir ca 25 ggr. Sant!! jag sprang upp och ner från sängen i ett.
Och fick mitt onda knä med oxå, inte lätt men vad gör man..?

Så ont jag hade i magen!
och enligt min teori skulle den riktiga influensan varit ännu värre ju för detta var bara ett litet smak-prov på den!

Somna vid 21 och sov till 23 då hade jag feber. inte merän 37,7 men ändock feber.
Somna igen och sov 2 timmar och så höll hela natten på...

Idag har jag sovit i kapp, druckit proviva, läst, sovit igen, lyssnat på radion, sovit igen.
Ikväll gick jag med David och Ceasar på en liten promenad men ingen julskyltning för min del.
Ställde mig istället och stekte de 9 kycklingfileer som jag skulle haft till festen igår.
David åt 2 med ugnsgrillade potatis och grönsaker. Jag en halv, resten åker in i frysen igen, färdiga att äta en annan dag.

Imorgon stannar jag hemma och försöker stå på benen hela dagen.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!