Summa sidvisningar

söndag 20 maj 2012

För en gångs skull .....



.....gick alla mina planer i lås!
Var lite orolig när jag vaknade i torsdags med halsont men det blev aldrig mer än så...
Så hela Kristi Himmelsfärdsdag städade jag och gjorde så fint i min lägenhet.
Fällde ut klaffarna i bordet och dukade för 8 i mitt lilla kök-
Finns det hjäretrum så finns det stjärterum =)
Förberedde allt som gick att förbereda, t ex pajdegen.




Fredag morgon 18 maj min 55års dag,och mammas 84 årsdag, fick jag klara mig utan sång men man har ju vant sig av med sånt...=)
Däremot ramlade dit in lite sms och på Facebook landade det på 60 gratulationer innan dagen var slut =)
Körde till Willys och storhandlade eftersom jag inte haft några pengar inna så allt blev inhandlat inför båda festerna.
På em ringde Ingrid och hade både Maria Filippa och Miranda till hjälp och då blev det sång med t o m lite instrument i bakgrunden.
Kristian ringde och gratulerade när han var på väg till jobbet på em och så ringde David naturligtvis.

Kl 17 var mina gäster bjudna och då kom Angelica och Kim först.
Jag fick en Orange Våreld i en Zinkkruka med en triss lott i.
Sen mamma och pappa med Yvonne Mikael och Vincent.
Fick gullvivor och pengar, parfym och saker från Afrika och underbara rosa blommor!
Mycket rolig uppmärksamhet.

Bjöd på Västerbottenpaj med Mango Chutney sås och sallad
Efterrätt cheesecake med hallon och till kaffet lite senare maränger =)
Satt på en film "En enkel till Antibes" som vi titta på efter maten och det blev en mysig kväll i mitt vardagsrum.

David var lite förundrad  över att ingen kommenterade min tjocktv eftersom alla gäster har stora fina platta i sina hem...
Men nej ingen klagade =)


Avslutade kvällen med en Irish coffee, inte dumt alls!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!