Summa sidvisningar

söndag 3 augusti 2008

Bra morgon

Om jag får rätt kläder på mig på morgonen, några roliga örhängen och armband
som jag trivs i så blir det en bra dag!
Ibland kan jag byta flera gånger för att det inte känns rätt!
Idag har jag en svart klänning som jag ändrat lite med insydda veck och lite pärlor,
tights och mina svarta glasögon!
Det gäller attt tycka om sig själv, precis som man är!

Ja har varit ute på söndagspromenad, den är speciell, för man är oftast alldeles ensam, hela Ystad sover och ännu mer idag för det är lite mulet ute, regnet hänger i luften.
Möter man någon så är det hundägare, men inte ens det idag.

Ceasar är nybadad och nyborstad för igår så han är så fin och jag ska fortsätta med min röjning efter resan, tvätta i em med, och fortsätta med mitt" äta rätt".
Idag blir det kall potatis sallad till lunch med lite tonfisk i
och ikväll rotsaker i ugnen med rostbiffskivor till. Låter väl mumsigt?!

Och så vatten, vatten och vatten.
Denna självklara sak som rinner ur kranen så rent och fint hos oss i Sverige.
Har slutat köpa hem mängder med kolsyrevatten som förut.
Läste om det, hur illa det är för miljön med transporter av allt detta vatten.
Ska köpa en egen soda stream när jag får råd.
För det känns så lyxigt när man dricker bubbelvatten ur ett fint glas, jag som aldrig dricker annat i min ensamhet som vin eller drinkar som vissa andra jag vet.

Dags för en kopp kaffe :o)

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!