Summa sidvisningar

lördag 23 augusti 2008

Mer om Ted

Ted betydde mycket för mig i mina tonårsdagar.
Musik upptog all ensamtid på mitt rum. Jag hade egen kassettbandspelare, skivspelare och spelade in musik från Dansk radiokanal, och från Tio i topp och kvällstoppen.
Missade aldrig det och skrev listor.
Ute på ängen hade jag min transistorradio på axeln när jag gick ut till dungen där korna fanns.

Teds musik var texter som stämde på mig, vi var jämngamla, jag var helt uppfylld av hans musik. Spelade hans skivor så de var helt repiga.
Var på hans turne flera gånger och såg honom uppträda och fick autograf.
Var han på tv satt jag ända framme vid tv.n.Hade ögonkontakt med honom genom hela sången.
Minns att jag köpte en av hans skivor samma dag den kom ut på Luxors skivaffär i Ystad.
Den låg i hörnan vid koppens cafe´. När jag kom in hade de inte packat upp dagens leverans men gjorde det till mig och jag köpte den första Lp med Ted ur den paketen.
Oförglömligt ögonblick.

Detta är minnen med glädje, Teds musik gjorde mig glad.
Samtidigt är de åren förknippade med kärlekssorg många gånger så tonårstiden har andra känslor på samma gång. Nostalgi t ex.

Dagen då Ted dog var jag på Vallhall hos Bo A.
Han förstod nog inte riktigt hur jag kunde bli ledsen och må så dåligt över Teds självmord,
jag var och är så ledsen för hans skull att han skulle må så dåligt och behöva sluta sina dagar ensam under ett tåg.
Min Ted.

I maj var jag på Teds minneskoncert i Malmö.
Det var Janne Schaffer, Jan Johansen, m fl som sjöng och spelade Ted på sitt vis.
I publiken satt Kenneth, Teds bror, och på ista låten "Jag vill ha en egen måne" var han med framme och sjöng.
Snacka om rysningar!

På Marias och Lars bröllop sjöng David och jag Teds "För kärlekens skull" och kristian spelade gitarr.
Kvällen innan kom mina killar med tåget och vi övade i två timmar tillsammans.
En helt underbar stund med skratt och gemenskap.
Den kvällen kommer jag aldrig att glömma.
Jag älskar mina killar (och Ted )

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!