Summa sidvisningar

lördag 2 augusti 2008

mycket mat-snack

Det är mycket med mat som ger mig glädje och lyckokänslor inuti.
Bara en kopp kaffe i lugn och ro framför en bra film på tv
är nog för att det ska kännas gott inuti mig.

Jag njuter mycet av att maten jag äter är kryddad med färska örter från balkongen
eller att filmjölken är ekologisk så jag vet att djuren och miljön får mår bättre.
T o m McDonalds har infört ekologiskt kaffe, det gör mig glad!

Idag har jag ätit rostat ciabattabröd med räkor, creme fraice, och hackad tomat.
Till mitt kaffe åt jag röda vinbär som min pappa plockat och så godhjärtat gett till mig, med turkisk youghurt och ringlad akacia honung.
Ikväll blir det kyckling med lök, svamp och ris.

Jag ska berätta om min mat i min blogg och kanske lägga in ett bra recept ibland.
Jag ska oxo skriva av mig mina dikter som kommer ur mig ibland.
Jag analyserar mig själv varför jag tänker och gör som jag gör, bryr mig inte om hur andra tänker.
Det får de analysera själva istället.
Om det vore så för alla skulle vi slippa allt skitsnack.
Jag vägrar snacka skit.
Alla har något gott att tillföra och alla gör så gott de kan i den stunden.

Dags för promenad med min älskade hund!

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!