Summa sidvisningar

onsdag 6 augusti 2008

Fibromyalgin

Har visat sin värsta sida flera gånger denna sommar.
Efter roliga härliga dagar när jag inte tänker på min kropp i första hand.
Efter Göteborg. Två gånger. Efter lång blkörning.
Efter idag.
Satt på gräsmattan ch knöt fäststänger i flera timmar med paus för att leka,
krama busa med 10 månader Miranda.
Armarna värker, ryggen värker, knän och fotleder värker.
Jag var så trött efter 6 timmar så jag trodde jag knappt skulle kunna ta mig hem.
Men jag har en stark vilja, tack vare den går allt.
När jag kom hem satte jag på kaffe och la mig i badkaret med värme både kommande inifrån och utifrån. Sen vilade jag på rygg en timme.
Tvingade mig upp och fixade en tallrik sallad och vatten.
Nu ska jag bara klara en hundpromenad innan jag får sova.

Jag tycker inte om min fibromyalgi.
men jag har lärt mig leva med den.
Såna dagar som idag är för mycket- fysisk aktivitet, socaialt snack,.
För lite- vila, lugn och ro.

Imorgon är en ny dag.

Inga kommentarer:



Om mig

Mitt foto
Ystad, Skåne, Sweden
2010 var en milstolpe i mitt liv! Ville må bättre, gå ner i vikt, äta rätt och kämpade hårt och klarade det! Det är fortfarande en viktig del av mitt liv att hålla vikten och vara guldmedlem på viktväktarna. Jag skriver om min fibromyalgi. Om min hund. Och annat som händer i mitt liv. VÄLKOMMEN HIT!!